Tjänster
Administration, ekonomi och inköp – allt handlar om omsättning i slutändan
– Ekonomisamordnare vid budgetering, planering, uppföljning och återrapportering.
– Inköpssamordnare vid behov av val av leverantörer, inköp material, gåvor, profilprodukter mm. Kostnadsuppföljning, kontakt med leverantörer och säkerställa kostnadsreduceringar.
Event, mässor, seminarier och konferenser för kunder och medarbetare – marknadsföring mot kunder, leverantörer och personal
– Planera konferenser, utbildningar, kundträffar och personalfester.
– Boka lokaler och beställa förtäring
– Uppföljning och utvärderingar
Chefsassistent – Executive Assistant – effektivisera chefens vardag
– Koordinerar chefskalendrar, koordinerar möten, bokar representationer.
– Upprätta rutiner och effektivisera.
– Protokollföring, uppföljning och dokumentation.
– Bokar resor och hotell
– Kvittoredovisning
– Ta fram presentationer inkl research av underlag.
Projektledning och problemlösning – strukturera upp de större eller mindre aktiviteterna
– Lägga upp rutiner, samla in och sammanställa material. Mapphantering. Säkerställa och följa upp tidsplaner.
– Flytta kontor
– Effektivisera kontorets rutiner
Kommunikation – förebygga negativa händelser
– Skriftlig kommunikation (svenska/engelska)
– Instruktioner, kortare säljtexter, medarbetarinformation
– Enkäter/utvärderingar
– Kontaktperson mot kunder och leverantörer via mejl och telefon
Arbetsmiljö- välmående personal
– Skapa träningsmöjligheter för personal
– Skapa aktiviteter för gemenskap
– Arbetsmiljöronder och protokoll för kontorsmiljö.
– Strukturera upp rutiner för en bra arbetsmiljö.
HR – attraktiv arbetsgivare
– Basservice
– Skapa rutiner för onboarding för att snabbt få igång nyanställda.
– Skapa rutiner för avslutande personal.
– Skapa rutiner vid medarbetarsamtal.
Det här kan jag hjälpa dig med. Saknar du något? Fråga!
LJ Consulting Stockholm AB
Orgnr: 559359-4996
Gärdsmygvägen 10, 135 68 Tyresö
F-skatt: Ja
E-post: lena.jonsson@ljc.nu
Mobil: 070 843 50 12